کد خبر: 1224964
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۰۰
با تشدید تنش‌ها بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی، دامنه حملات از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی هم ابعاد جدیدی به خود گرفته است و حزب‌الله روز پنج‌شنبه چندین منطقه را در شمال اراضی اشغالی مورد هدف قرار داد
جوان آنلاین: با افزایش حملات موشکی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، وضعیت امنیتی در بخش‌های هم‌مرز با لبنان روزبه‌روز بحرانی‌تر می‌شود. تازه‌ترین عملیات نیرو‌های مقاومت، چند پایگاه نظامی و شهرک صهیونیست‌نشین را مورد اصابت قرار داد که نقطه اوج آن در الجلیل علیا بود که به دلیل قطعی برق در خاموشی فرو رفت که صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته است و نسبت به گشوده شدن زرادخانه واقعی مقاومت لبنان ابراز نگرانی کرده‌اند. 
 
با تشدید تنش‌ها بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی، دامنه حملات از جنوب لبنان به سرزمین‌های اشغالی هم ابعاد جدیدی به خود گرفته است و حزب‌الله روز پنج‌شنبه چندین منطقه را در شمال اراضی اشغالی مورد هدف قرار داد. حزب‌الله در بیانیه‌ای اعلام کرد دو محل تجمع نیرو‌های نظامی رژیم اشغالگر اسرائیل در شهرک یرئون در مرز‌های شمالی را با موشک هدف قرار داده است. به گزارش الجزیره، حزب‌الله همچنین نیرو‌های اسرائیلی را در ساختمانی در شهرک المناره هدف قرار داد که در این حمله نیز تلفاتی به اشغالگران وارد آمد. شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی تأیید کرد که ساختمانی در شهرک یرئون در الجلیل علیا مستقیماً هدف موشک حزب‌الله قرار گرفته است. به گفته رسانه‌ها، شلیک موشک از لبنان باعث قطعی برق در برخی مناطق الجلیل علیا شده است. 
حزب‌الله پنج‌شنبه شب نیز پایگاه زبدین در مزارع شبعا را هدف حمله قرار داد. همچنین در عملیات دیگری، رزمندگان حزب‌الله، پایگاه رویسات العلم در ارتفاعات اشغالی کفرشوبا را هدف حمله موشکی قرار دادند که اهداف مذکور به دقت مورد اصابت قرار گرفت. از سوی دیگر، آژیر خطر در شهرک‌های ادمیت، ایلون، حانیات، یعرا و عرب‌العرامشه در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد. به گزارش شبکه المنار، حزب‌الله روز جمعه تصاویر هدف قرار دادن سامانه راداری کشف توپخانه از نوع AN/TPQ- ۳۷ که ارتش رژیم صهیونیستی از آن برای شناسایی پرتابه‌ها، موشک‌ها و منابع آتش در یگان کنترل هوایی پایگاه «مرون» در شمال فلسطین اشغالی استفاده می‌کند را منتشر کرد. رادیو ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل اذعان کرد که حمله حزب‌الله به پایگاه هوایی «مرون» به آن آسیب زده است. 
تداوم حملات راکتی و پهپادی حزب‌الله به سرزمین‌های اشغالی، بازگشت شهرک‌نشینان فراری را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است. رسانه‌های صهیونیستی دیروز گزارش دادند فرمانده ارتش این رژیم در شمال فلسطین اشغالی به مقامات محلی اعلام کرده است: «نمی‌توانم به شما تضمین بدهم که در تابستان قادر به بازگشت به شهرک‌های‌تان خواهید بود.» بر اساس گزارش رویترز، بیش از ۶۰ هزار نفر از شهرک‌نشینان از مرز لبنان فرار کرده‌اند و حاضر نیستند به خانه‌های خود برگردند. این درحالی است که سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله پیش‌تر هشدار داده بود در صورت وقوع درگیری تمام‌عیار، به جای ده‌ها هزار نفر بیش از ۲ میلیون صهیونیست آواره خواهند شد. 
 
 وحشت از قدرت موشکی حزب‌الله
با رونمایی از سلاح‌های جدید حزب‌الله و عبور موشک‌ها و پهپاد‌های این جنبش از سامانه گنبد آهنین، اسرائیلی‌ها به قدرت مقاومت لبنان اعتراف کرده‌اند. یک رسانه عبری دیروز اعلام کرد که حزب‌الله به تازگی از راکت‌های قدرتمند خود استفاده می‌کند. شارون روف اوفیر، نماینده سابق کنست در گفتگو با شبکه ۱۴ اسرائیل به از دست دادن بازدارندگی در برابر حزب‌الله اشاره کرد و گفت: «چرا واقعیت را به مردم نمی‌گوییم؟! ما شمال اسرائیل را از دست دادیم؛ خسارتی که حزب‌الله بر ما وارد کرد شش برابر بیشتر از جنگ با لبنان است؛ می‌خواهم گریه کنم! چه کسی فکرش را می‌کرد اسرائیل به این روز بیفتد.»
به رغم ادعای مقامات تل‌آویو مبنی بر اینکه در صورت درگیری با حزب‌الله، لبنان را به عصر حجر برمی‌گردانند و نیرو‌های مقاومت توان رویارویی با ارتش اسرائیل را ندارند، رسانه‌های این رژیم نظر متفاوت‌تری از رهبران خود دارند. یدیعوت‌آحارونوت روز جمعه با انتشار گزارشی درباره تسلیحاتی که حزب‌الله در جبهه شمال فلسطین اشغالی استفاده کرده، نوشت که حزب‌الله با صد‌ها پهپاد از موشک‌های ضد زره دقیق که برد آن‌ها به هشت تا ۱۲ کیلومتر می‌رسد، شهرک‌های شمالی و تأسیسات اساسی واحد کنترل هوایی اسرائیل در منطقه مرون را هدف قرار می‌دهد. در ادامه این گزارش آمده است: موشک برکان با آن میزان قدرت خارق‌العاده در تخریب، کارایی خود را از نظر وارد آوردن خسارات مادی و تأثیرات روانی به اثبات رسانده است. این موشک از نوع موشک‌های سنگین است که می‌تواند تا ۵۰۰ کیلو مواد منفجره حمل کند. این وب‌سایت اسرائیلی نوشت: حزب‌الله تاکنون طی چند ماه نبرد تنها از ۵ درصد زرادخانه تسلیحاتی خود برای آزمایش در میدان علیه ارتش اسرائیل و تدارک برای یک جنگ واقعی و گسترده استفاده کرده است.»
در سال‌های اخیر رسانه‌ها و مقامات سابق اسرائیل بار‌ها اعتراف کرده‌اند که در صورت جنگ با حزب‌الله، روزانه ۲ هزار موشک از لبنان به سرزمین‌های اشغالی شلیک خواهد شد و نسبت به عواقب این درگیری‌ها هشدار داده‌اند. مقامات حزب‌الله هم در ماه‌های گذشته خطاب به تندرو‌های تل‌آویو هشدار دادند که با گشودن زرادخانه تسلیحاتی خود، دروازه‌های جهنم به روی اشغالگران گشوده خواهد شد. به همین دلیل مقامات اسرائیل از وارد شدن به جنگ جدید با حزب‌الله خودداری می‌کنند، زیرا اعتراف کرده‌اند توان جنگیدن در چند جبهه را ندارند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار